Reflu hastalığında risk faktörleri

Ufacık bebeklerden tutun da, her yaş gurubunda ve cinste gözlenebilen bir durumdur reflü. Ancak en sık   30 – 40 yaş gurubunda bir hastalık olarak ortaya çıkmaktadır.  Kuşkusuz şişmanlık en önemli risk faktörüdür ve bazı genetik özellikler ve karın içi basıncını arttıran nedenler de risk faktörü olarak sayılabilir ama bunlar mutlak ön koşul değildir. Yeni doğanlardaki reflü  sıklıkla bebeğin gelişimi ile birlikte ileri tedavi gerektirmeksizin ve genellikle 2-3 yaşına kadar kendiliğinden düzelir . Hamilelik de, hem hormonal nedenlerden ve hem de karın içi basıncında artma sonucu reflüyü tetikleyen bir süreçtir ve gene doğumu takiben çoğu hamilelik reflüsü tamamen düzelmektedir

Şişmanlık en önemli risk faktörüdür

Reflu hastalığı maalesef önlenebilir bir hastalık değildir,Bir takım önlemler alarak,diyete dikkat ederek tabiiki şikayetler azaltılabilir ancak obezitenin engellenmesi dışında yapılacak bir şey yoktur.Çünkü anatomik olarak mide ile yemek borusunun birleşim yerinde gevşeklik mevcuttur.