Obezite Nedir?

Obezite nedir?

Obezite, vücutta fiziksel standartları aşan oranda yağ dokusu birikmesidir. Kalori alımımız harcamamızı aştığında obezite oluşur Çok sayıda etken obeziteye sebep olmaktadır. Belli bir oranın üzerindeki obezite (morbid obesite), insan sağlığını tehdit ettiği için kararlı bir şekilde tedavi edilmelidir ve bu anlamda obesite cerrahisi etkin bir şekilde kalıcı zayıflamayı sağlayan tek yöntemdir.

“Obezitenin medikal tedavisi tatmin edici değildir ve sıklıkla başarısızdır. Bununla birlikte maalesef obezitenin birçok hastalık için ciddi bir risk faktörü olduğuna dair elimizde önemli sayıda kanıt mevcuttur. Kesin başarıya ulaşmak için ne bir ilaç, ne bir formül ya da olağan dışı bir diyet uygulaması yoktur. Bu çaresiz durum için gelecekte enerji metabolizmasının temellerini anlama konusuna karşı artan ilgi ve biyomedikal bilimdeki hızlı ilerlemeler daha etkili tedaviler bulmamızı mümkün kılacaktır.”

* Becker, Kenneth L., Principles and Practice of Endocrinology & Metabolism, 3th edition, chapter 126-Obesity

Obezite Bir Hastalık mı?

Obezite bir çok hastalığın ortaya çıkmasına sebep olabilir. Tip 2 şeker hastalığı bu hastalıkların başında gelir ve körlük, böbrek yetmezliği, bacak kaybı gibi ağır sonuçları olabilir. Şeker hastalığı, dolaylı yoldan kalp hastalığı riskini de önemli oranda artırmaktadır. Uyku apne hastalığı yine obeziteye bağlı bir durumdur ve obezite tedavi edildiğinde büyük oranda düzelmektedir. İstatistiklere göre obezite son yıllarda sabit şekilde artış göstermekte ve buna bağlı olarak tip 2 seker hastalığı da hızlı bir şekilde artmaktadır.
Artan vücut kütle indeksine bağlı olarak meme, kalın barsak, prostat, böbrek gibi organların kanserlerinde artış görüldüğü de iddia edilmektedir.
Sonuçta obezite, insan yaşam suresini kısaltan ve aynı zamanda yaşam konforunu bozan bir hastalık olarak kabul edilebilir.

vücut kitle indexi nedir?

AĞIRLIK(kg)
______________

BOY(M2)

Örneğin boyu 170 cm olan birinin kilosu

68 kg   ise normal kilolu

80 kg ise kilolu

95 kg ise obez

110 kg ise ciddi obez

120 kg ise morbid obez olmaktadır.