OBEZİTE CERRAHİSİ

Obezite ameliyatla tedavi edilebilir mi?

Evet; obezite ameliyatla tedavi edilebilir.  Obezite hastalık halini  almışsa, diyet, egzersiz, yaşam şekli değişikliği gibi tedbirlerle kontrol altına alınamıyorsa, özellikle diyabet, hipertansiyon ve egzersiz yapmayı engelleyen eklem rahatsızlıkları mevcut ise ve ameliyat işlemi ciddi bir risk oluşturmuyorsa ameliyat yapılabilir.

Obez kişiler; zayıflamak için uyguladıkları diyet ve egzersiz sonucunda kilo vermekte iseler de bu çabaları devamlılık göstermediği için bir müddet sonra verilen kilolar geri almaktadırlar. Cerrahi müdahele ile kilo kaybı kalıcı hale getirilir ve şişmanlık önlenir. Günümüzde; bir çok cerrahi teknik obezite tedavisi için uygulanmaktadır. Gastrik bypss gibi mide ve barsaklar üzerine aynı anda müdahele edilmesi gibi komplike ameliyatların yanında, gastrik band, tüp mide, mide katlama gibi sadece mide üzerine yapılan uygulaması daha kolay ameliyatlar başarılı bir şekilde uygulanmaktadır.

Cerrahi tedavi, diyabet ve hipertansiyon gibi obeziteye eşlik eden hastalıkları da düzeltir mi?

Evet; cerrahi tedaviden sonra kilo verme ile beraber ve genellikle kilo vermekle bir ilgisi olmadan obez kişilerde mevcut bulunan diyabet, hipertansiyon gibi bir çok metabolik hastalık ya tamamen düzelmekte ya da tedavisi daha kolay hale gelmektedir. Bu nedenle, obezite cerrahisi (bariatrik cerrahi) günümüzde metabolik cerrahi ya da diyabet cerrahi olarak da isimlendirilmektedir.