Mide balonu nedir

AMELİYAT EDİLMEDEN MİDEYE BALON YERLEŞTİRME TEKNİĞİ

İntra Gastrik Balon Nedir?

İntra Gastrik Balon, halk arasındaki adıyla mide balonu obezite tedavisine uygulanan etkili yöntemlerdendir.Hastanede yatmayı gerektirmez, ortalama olarak 20-25 Kg kaybı sağlayabilmektedir. Ancak balon tedavisi kalıcı değildir. Takıldıktan 6 ay sonra çıkarılması gerekir. Bir kısım hasta balon çıkarıldıktan sonra verdiği kiloları geri alabilmektedir

.

TEKNİK ,ENDOSKOPİK OLARAK UYGULANMAKTADIR.YANİ HERHANGİ BİR AMELİYAT SÖZKONUSU DEĞİLDİR.
ORTALAMA İŞLEM SÜRESİ 15 DAKİKADIR,İŞLEM SONRASINDA HASTALAR EVE GİDEBİLMEKTEDİR.

İntra Gastrik Balon Kimlere Uygulanır?

İntra Gastrik Balon
Morbid obezite nedeniyle ameliyat planlanan, ancak ameliyat olması yüksek riskli hastalarda ameliyat öncesi 20-30 kg kilo kaybı sağlayarak riski düşürmek amacıyla;

Obez olmasına karşın ameliyat için koşul olan Vücut kitle indeksinin 40 Kg/m2’nin üzerinde olması veya vücut kitle indeksinin 35 Kg/m2’nin üzerinde olup en az bir yandaş hastalık olması koşulunu taşımayan kişilere;

Yüksek kilolu olup, diğer yöntemlerle kilo vermekte başarısız olanlara uygulanabilmektedir.
İntra Gastrik Balon Kimlere Uygulanamaz?
Aktif Gastrik Ülser
Ciddi Özofajit (Grade 3-4)
Geniş Hiatal Herni(>5 cm)
Özofagus ve Mide Anomalisi(Geçirilmiş Gastrointestinal Cerrahi)
Gebelik
Uzun süredir kortizon kullananlarda uygulanmaz.
İntra Gastrik Balon Uygulanması için Anestezi Şartmı dır?

İntra Gastrik Balon uyanık olarak sedasyon denilen hafif uyku hali altında veya genel anestezi altında uygulanabilmektedir. Genellikle uyanık olarak uygulanan balon, anestezi altında çıkarılmalıdır.

İntra Gastrik Balon Uygulamasının Riski Varmıdır?

İntra Gastrik Balon uygulandıktan sonra özellikle ilk 3 gün karın ağrısı ve spazm olmaktadır, bu durum genellikle ileriki günlerde kaybolmaktadır. Çok düşük olasılıkla da olsa, balonun kendiliğinden sönerek barsak tıkanıklığı yapma, mide ülseri yapması gibi riskleri vardır. Literatürde balon çıkarılırken yemek borusu yırtılması olan hasta olduğu bildirilmiştir.

Havalı Balon mu, Sıvılı Balon mu?

Temel olarak aynı mekanizma ile kilo kaybı sağlayan balonlardan Havalı balon da ha az şikâyet oluşturmaktadır. Sıvılı balonun ağırlığına bağlı olarak özellikle ilk günlerde karın ağrısı şikâyetleri da ha sık karşılaşılmaktadır. Havalı balon 500 ile 900 ml arasında değişen oranlarda hava ile şişirilirken sıvılı balon hacim olarak da ha küçüktür. Bu balonların iş hacimleri takip sürecinde kilo verme durumuna gör artırılıp azaltılabildiği ayarlanabilir balonlarda mevcuttur.

UNUTULMAMALIDIR Kİ

MORBİD OBEZİTE CERRAHİSİ ,
UYGUN HASTALARDA ,EHİL ELLERDE VE YÜKSEK KALİTELİ MALZEMELER KULLANILDIĞINDA

YÜKSEK RİSKLİ BİR AMELİYAT DEĞİLDİR.