kimler obezite cerrahisi adayıdır

30 – 34.9 Obez Yüksek
35 – 39.9 Ciddi Obez Çok Yüksek
40 ve sonrası Morbid Obez İleri Derecede Yüksek

Obezite Cerrahisi için Bir Aday mıyım?

Çalışmalar tip 2 diyabet, uyku apnesi, yüksek kan basıncı, osteoartrit gibi obezite ile alakalı hastalıkları olanlarda Vücut Kütle İndeksi (VKI) 35 ve 40 arasında ise obezite cerrahisinin faydalı olacağını gösteriyor. Aşağıdaki kriterlerden herhangi birine sahipseniz obezite cerrahisi için uygun bir aday olabilirsiniz:

• İdeal vücut ağırlığınızın 35 kilo veya daha fazla üzerinde iseniz
    • Vücut Kütle İndeksiniz (VKI) 40 in üzerinde ise
    • VKI nız 35 in üzerinde ve obeziteye bağlı diyabet, yüksek tansiyon, diz problemleri, uyku apnesi gibi süreğen sağlık problemleriniz varsa,
    • Profesyonel yardımlı diyet ile sağlıklı vücut ağırlığına ulaşamadıysanız ya da ulaşıp koruyamadıysanız.
  • +
    Niçin obezite için cerrahi yolla tedavi olmayı düşünmeliyim?

Obezite kişinin sağlığına zarar verir. VKI si 40 ve üzerinde olan bir kişinin normal kilodaki bir insana göre erken yasta ölme riski iki kat daha fazladır (Bu etki obezite 10 ile 30 yıldır mevcutsa görülmektedir). Obezite birçok ciddi kronik hastalık için risk faktörüdür:

• Diyabet
    • Kanser
    • Hipertansiyon (yüksek kan basıncı)
    • Obstrüktif uyku apnesi
    • Kalp Hastalığı
    • İnme, Felç

Çalışmalar yukarıdaki hastalıklara bağlı ölüm riskinin kilo verimi ile ortadan kalktığını göstermektedir. Cerrahi sonrası ilk 6 ay içerisinde hastaların çoğunda yukarıdaki hastalıklar için ilaç alma ihtiyacı ortadan kalkar. Ek olarak çocuk sahibi olamayan birçok kadın için cerrahi sonrasında hamile kalmak mümkün olabilmektedir.

• +
    Obezite cerrahisi için kimler uygundur?

Obezite cerrahisi için genel olarak 16 – 70 yaş aralığındaki VKİ’i 40 ve üzerinde olan kişiler ve 35 ile 40 arasında olup obeziteye bağlı şeker, yüksek tansiyon ve diz problemleri gibi yandaş hastalığı olanlar aday olabilir. VKİ 30 – 35 aralığında olanlar için hastaya özel değerlendirme yapılması tavsiye edilmektedir.

Çocuk sahibi olmayı planlayan bir kadın iseniz ameliyat sonrası en az 1 yıl süre ile hamile kalmamanız gerektiğini bilmelisiniz.

Obezite cerrahisine uygunluğunuz, ekibimizle yapacağınız görüşme ve ön tetkiklerinizin değerlendirilmesi sonrasında belirlenmektedir.

• +
    Kliniğinizde hangi yöntemler uygulanmaktadır?

Güncel olarak tercih ettiğimiz yöntemler:

• Tüp mide (sleeve gastrektomi)
    • Mide (gastrik) bypass
    • Duodenal Switch (SADI-S) şeklinde sıralanabilir.

Bu yöntemlerin tamamı kapalı (laparoskopik) yöntemle küçük deliklerden yapılmakta ve iyileşme süreniz önemli derecede kısalmaktadır.

“Mide bandı (kelepçe)”, ve “Mide katlanması (plikasyon)” yöntemlerini önermiyoruz. Mini gastrik bypass uygulanmasına karşı olmamakla birlikte mide çıkış kapakçığı (pilor) korunmadığı için tercih etmiyoruz.

“Mide balonu” cerrahi bir yöntem olmayıp tek başına bir zayıflama yöntemi olarak kullanmak yerine süper obezite durumunda ameliyat öncesi kilo verimi için kullanılabileceği kanısındayız.

• +
    Hastanede kalma süresi nedir?

Bu tür cerrahiler sonrasında 2 ya da 3 gün hastanede kalmanız gerekir. Ameliyatınızdan 4 saat sonra ayağa kalkabilirsiniz. Burun ya da idrar yollarınıza herhangi bir sonda yerleştirilmez.

Ameliyat sonrasında ne şekilde takip ediliyorum?

Taburcu olacağınız gün size yapacağınız özel diyet hakkında ayrıntılı bilgi ve özellikle ilk 5 hafta evinizde elinizin altında bulunması gereken açıklayıcı bir doküman (diyet planı) veriliyor. Ameliyat sonrası takip hemşiremiz sizi düzenli aralıklarla arıyor.

Tabi ki siz ihtiyacınız olan her an hemşiremizi arayabiliyor ya da mesaj atabiliyorsunuz. Ameliyatınızın 1. 3. Ve 6. ayında yaptıracağınız kan tahlillerinizi bize e-mail ya da fax yoluyla gönderdiğinizde sizi (eğer gerekiyorsa) vitamin ve mineral takviyesi almanız konusunda bilgilendiriyoruz.