Kıl Dönmesi Tedavisinde Ameliyatsız Fenol Tedavisi

Kıl Dönmesi nedir?
    Genellikle kuyruk sokumunda görülen, inflamasyon, abse ve/veya deriye açılma (sinus) ile karakterize bir hastalıktır. Görülme sıklığı %0.7'dir. En sık görüldüğü? yaşlar 16 ile 20'li yaşlardır.
  • +
    Kıl dönmesinin belirtileri nelerdir?
    kuyruk sokumunda veya anüsün arka yukarı tarafında az hassas küçük şişlikler kaşıntı, akıntılı veya akıntısız, kıllı, kılsız, milimetrik delikler ve bazen de apse oluşmasıdır.
    Kristalize Fenol nedir?
    Kirstalize fenol ,isminden de anlaşılacağı gibi kristal şeklinde,vücut yüzeyi ile temas ettiğinde sıvılaşan bir alkol türevidir.
  • +
    Kristalize fenol nasıl uygulanır.?
    Hasta yüzüstü yatar pozisyonda iken ,kıl dönmesi olan bölgeye uygulanan lokal anestezi sonrası,kıl dönmesi olan bölgede cilde açılmış,sinüs denilen delikten girilerek, ciltaltındaki tüm kıllar temizlenir,(ciltaltında asla kıl kalmamalıdır.)Burada kaç tane delik varsa hepsinden girilerek kılların hepsinin temizlenmesi gerekmektedir.Daha sonra temizlendiğine emin olunan sinüs ağzından girilerek bu alana kristalize fenol uygulanır ve yara steril pansumanla kapatılır.Hasta işlemden sonra evine yada işine gidebilir.İşlem süresi ortalama 10 dakikadır.Bu işlemin başarı oranı ortalama %70-80 civarındadır.
    Panel 4
    Burada panel 4 bölümü için metnini girin!
    Panel 5
    Burada panel 5 bölümü için metnini girin!
    Panel 6
    Burada panel 6 bölümü için metnini girin!
    Panel 7
    Burada panel 7 bölümü için metnini girin!
    Panel 8
    Burada panel 8 bölümü için metnini girin!
    Panel 9
    Burada panel 9 bölümü için metnini girin!