HEMOROİD HASTALIĞI-LASER

HEMOROİD HASTALIĞINDA LASER

Hemoroid çok yaygın bir hastalıktır.
50 yaşın üzerindeki erkek ve kadınların yarısından fazlası sizinle aynı soruna sahipler. Nüfusun %80’i hayatında en az bir kez hemoroid hastalığının acılı sonuçlarını çekmiştir. Sağlıklı hemoroidler bir damar yumağı oluşturarak makatın tam olarak kapanmasına yardımcı olurlar. Normalde herkeste bulanan ve ciddi görevleri olan yapılardır.Makat öncelikle içteki kapatıcı kas ile kapatılır. Diğer bir deyişle sızdırmaz hale getirilir. Kas üzerindeki hemoroid yastıkçığı gaz,mukus ve sulu dışkının bağırsak içinde tutulmasını sağlar. Anal kanal içindeki cilt dokusu (anoderm) duyarlılığıyla sıvı tutma kabiliyetine yardımcı olur. Yaşamı boyunca insanların pek çoğunda bu yastıkçıklarda büyüme olduğu ya da bunların söndüğü görülür.

Makat bölgesi hastalıkları çoğu kimsenin konuşmak istemediği, hekime bile gitmekten  çekindiği hastalıklardır.

Hemoroid hastalığı denildiğinde ise bu bölgede makat iç kısımda  normalde bulunan yastıkçıkların büyüdüğünü ve şikayetlere yolaçtığını anlarız.Bu durum genellikle  rahatsız edicidir-kaşıntı,yanma yapar ve ağrı  ve kanamalara yolaçabilir.Hafif hemoroidal hastalık durumlarında basit hijyenik önlemler,diyet alışkanlıklarının düzenlenmesi,sıcak su tatbiki ile şikayetler belirgin olarak gerileyebilir ,ileri hemoroidal hastalık durumlarında ise  kendi kendinize uygulayacağınız bu yöntemler ,  bir iyileşme sağlamakta yetersiz kalabilir..

Gerçi bazı hastalarda ağrılı belirtiler kaybolup şikayetler düzelebilir ancak  kısa bir süre sonra yeniden geri gelirler. Sorun çözülmemiştir.

Ancak kan görüldüğü zaman doktora gidilir.

Tıbbi tedavinin yetersiz olduğu durumlarda birtakım girişimlerle ,hastalıklı hemoroid belirtileri olabildiğince küçük girişimlerle  giderilebilmeye çalışılır.Bu müdehaleleri genel olarak cerrahi girişimler başlığı altında toplayabiliriz.

Cerrahi girişimler,

Hemoroidlerin tedavisi hastalığın evrelerine göre belirlenir. Hemoroidler 4 evreye ayrılır. Başlangıç evresinde (I.derece ve II derece) ilaçla tedavi ve üstte anlattığımız yöntemler  yeterli olabilir.

İleri evreler (hemoroidler her tuvalete çıkıldığında dışarı itilir) çoğunlukla müdehale  gerektirebilmektedir. Peki bu hastalıkta ideal yöntem ne olmalıdır?

Bu durumda hastaya en az zarar veren ,mümkün olduğunca çabuk günlük yaşama tekrar geri döndürebilen,,iyileşme döneminde hastada ciddi bir rahatsızlık yaratmayan  işlem sonrasında hastada herhangi bir kalıcı problem yaratmayan bir teknik seçilmelidir.

Bu amaçla düşünüldüğünde LASER HEMOROİD TEDAVİSİ yöntemi bu alandaki boşlukları dolduracak gibi durmaktadır.Peki yöntem nasıl dır.
Hastalarımız ın barsak temizliği yapılmasına gerek olmadan ortalama 15-20 dk lık bir işlemle problem yaratan hastalıklı olduğunu düşündüğümüz hemoroid yastıkçıklarının içine bu iş için özel tasarlanmış laser probları ile girilerek derin tabakalardaki damarsal yapıların dağlanması tekniğine dayanmaktadır. Bu şekilde hemoroidal hastalık birkaç hafta içinde küçülmekte ve şikayetler azalarak hastalık düzelmektedir.

İşlem sonrası hasta aynı gün taburcu olabilmekte ve daha ilk dışkılamada hasta şikayetlerinin hafiflediğini hissedebilmektedir..

Bu teknik son birkaç yıldır hekimlerimiz ve hastalarımız içinde oldukça popüler bir yer edinmeye başlamıştır..Bizde oldukça uzun süredir hemoroidal hastalıklar ve tedavisi ile uğraşmamıza rağmen Laser hemoroid tedavisini, son dönemde uygulanan hastalardaki sonuçlarını gördükten,,yan etkilerinin çok az olduğunu anladıktan ve ideal uygulama şeklini benimsedikten sonra güvenle yapabilmekteyiz.Bu şikayetle tarafımıza başvuran,uygun  hastalarımıza önerebilmekteyiz,